ناهید عبدی

7 نکتۀ کاربردی برای تولید محتوای همیشه سبز

 مطابق تعریفی که از محتوای «همیشه سبز» در قسمت اول ارائه شد، منظور نوعی از محتوا است که در طول زمان، محبوبیت خود را حفظ می‌کند و همچنان برای خواننده قابل‌اتکا، جذاب و کاربردی است.

بدیهی است کسی که به تولید محتوا برای سایت یا وبلاگ خود فکر می‌کند، انتظار دارد این محتوا به بهترین شکل ممکن تولید گردد، به تعداد زیادی بازدید شود و برای مدت‌ها زنده و پویا باقی بماند.

ازاین‌رو بهتر است به سمت تولید «محتوای همیشه سبز» روی بیاورد و لازم است در این راستا، به نکاتی توجه کند که باعث می‌شوند این نوع محتوا، به بهترین نحو ممکن خلق‌شده و در اختیار مخاطب قرار بگیرد.

نکات کاربردی برای تولید محتوای همیشه سبز:

  1. همیشه مخاطبان خود را در مرکز توجه قرار دهید

محتوای تولیدی شما قرار است خوانده شود، مصرف شود و در ذهن مخاطب باقی بماند. ازاین‌رو بهترین محتوا، نوعی از آن است که خواسته و نیاز مخاطب را بیش از انتظار او برآورد می‌کند و آن را کادو پیچ کرده در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

بهتر است پیش از آن‌که محتوای مدنظر خود را تولید کنید، لحظه‌ای مکث کنید و ببینید چگونه می‌توانید اهداف خود را با نیاز مخاطب گره بزنید و اولویت فکر خود را بر این مسئله قرار بدهید که کدام نیازها پایدارتر، پررنگ‌تر و پرمخاطب‌تر هستند.

  1. محتوای ماندگار را قربانی جذابیت موضوعی روندهای معمول نکنید

همان‌طور که در تعریف محتوای سبز اشاره شد، اخبار و آمار و روندهای جاری را نمی‌توان در این دسته‌بندی گنجاند. تاریخ انقضای این نوع محتوا خیلی زود سر می‌رسد و پایدار نیست.

اما در بسیاری از موارد، جذابیت موضوعی این نوع محتوا، باعث می‌شود به سمت آن‌ها گرایش پیدا کنیم. حداقل در این مواقع باید توجه داشته باشیم که این محتوا، فرصت خلق یک محتوای پایا و ماندگار را از بین برده و جایگزین آن شده است.

  1. محتوای قدیمی خود را به محتوای همیشه سبز تبدیل کنید

برای تولید این نوع محتوا، همیشه نیاز به جستجوی اینترنتی و یافتن موضوعات پیشنهادی دیگر سایت‌ها نیست. یکی از بهترین منابع برای تولید محتوای سبز، استفاده از محتوای قدیمی خودتان است. مزیت این روش این است که ضمن ایجاد موضوعی جدید و آشنا با روند فکری‌تان، به بهبود سئو سایت هم کمک می‌کنید.

  1. از قوانین سئو غافل نشوید

همان‌طور که اشاره شد، «محتوای همیشه سبز» قابلیت جدی برای افزایش رتبه‌بندی سایت شما را در نتایج جستجو دارد، اما برای گرفتن بهترین نتیجه لازم است از قوانین سئو در سراسر محتوا پیروی کنید.

استراتژی سئو و استراتژی بازاریابی محتوا باید با هم کار کند. ازاین‌رو مطمئن شوید که کلمات کلیدی که می‌خواهید با آن‌ها رتبه بگیرید، در سراسر متن استفاده‌شده باشند. این راهی است که می‌توانید بر ماندگاری محتوای تولیدی‌تان، سال‌ها حساب باز کنید.

  1. دسترسی به محتوای سبز خود را راحت کنید

برای این منظور می‌توانید قسمتی از سایت خود را به این محتوا اختصاص دهید و عنوان این قسمت خاص را، «پست‌های پربیننده» بگذارید.

همچنین می‌توانید با دادن لینک در متن پست‌های جدید و محبوب خود، امکان دیده شدن محتوای سبز را افزایش دهید. این موضوع یکی از منافع محتوای همیشه سبز است که همیشه می‌توانید موضوعاتی مرتبط با آن را بیابید.

  1. محتوایی جامع و کامل تولید کنید

تولید محتوای جامع سخت است؟ همین دلیل اصلی دیده شدن و ماندگاری این نوع محتواست. تلاش کنید ارزشی ویژه برای مخاطب ایجاد کنید. ارزشی که فراتر از انتظار او باشد.

محتوای کمیاب، محتوایی قابل‌اتکاتر است و به سرعت در فضای مجازی پخش می‌شود. سعی کنید در فکرتان با کفش‌های خوانندۀ محتوا راه بروید تا از نیازها و خواسته‌های اصلی او آگاهی پیدا کنید و آن را به بهترین نحو ممکن مرتفع کنید.

  1. سناریوهای مختلف برای ترویج محتوا داشته باشید

مهم نیست چه نوع محتوایی تولید می‌کنید، مهم این است که برای هر نوع محتوا، یک استراتژی از پیش تعیین‌شده برای توزیع و ترویج داشته باشید. درست است که این نوع محتوا بارها باز نشر می‌شود اما کانال ابتدایی که از طریق آن محتوا را ترویج می‌دهید، بسیار مهم و تأثیرگذار است.

تولید محتوای همیشه سبز، نیمی از مسیری است که باید طی شود. استفاده از ابزار توزیع محتوای پیشرفته، می‌تواند به طرز شایسته‌ای ارزش محتوای تولیدی شما را ارتقا بدهد.

عضویت در کانال تلگرام ناهید عبدی

مطالب مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *