ناهید عبدی

چه محتوایی را نمی‌توان نادیده گرفت؟

محتوایی که الهام‌بخش است و جای خود را در قلب مردم باز می‌کند، از قانونی تبعیت می‌کند که در انواع محتوای ارزش‌آفرین وجود دارد.

حتماً شما هم با انواع محتوای ارزش‌آفرین مانند کتاب، پست وبلاگ، خبر، پست تلگرام و یا هر محتوای دیگری، مواجه شده‌اید که نتوانسته‌اید در برابر دیدنشان، مقاومت کنید. شاید از خود پرسیده باشید دلیل جذابیت این محتوا چه چیزی است؟

فکر می‌کنم بیش‌ترین چیزی که باعث جلب توجه محتوا می‌شود، روح محتواست.

اگر بخواهم تعریفی از روح محتوا داشته باشم، بی‌شک آن را، شور و اشتیاق تولیدکنندۀ محتوا می‌دانم.

محتوای عاری از احساس و صمیمیت تولیدکنندۀ آن، ما را یاد همۀ چیزهای سردی می‌اندازد که سال‌ها با آن‌ها مواجه بودیم. درس‌های بی‌هدف مدرسه و دانشگاه، اخبار خشک و نوشته‌های یخ‌زده، نمونه‌هایی از این نوع محتوا هستند.

چارلز  دیکنز می‌گوید: «هرکسی می‌تواند تقریباً به هر آنچه به‌شدت و نامحدود به آن اشتیاق دارد، تقریباً در تمام موارد به نتیجه برسد».

به نتیجه رساندن محتوا، یعنی قدرت آن برای جلب توجه، خوانش لذت‌بخش، پذیرش از سوی مخاطب و اشتیاق برای استفادۀ مجدد از آن.

بیش‌ترین نتیجه وقتی حاصل می‌شود که محتوای تولیدشده تا حد امکان ساده‌سازی شده باشد تا امکان اشتراک‌گذاری مجدد برای آن، وجود داشته باشد.

اشتراک‌گذاری محتوا، در بسیاری از مواقع اشتراک‌گذاری یک احساس و اشتراک‌گذاری یک باور است. وقتی شما می‌توانید شانس اشتراک‌گذاری به محتوایتان ببخشید که تولید آن، از اشتیاق سرشارتان سرچشمه گرفته باشد.

جو پولیزی دراین‌باره می‌گوید: هر مهارتی در دنیا اگر بدون اشتیاق باشد، نمی‌تواند موتور مدل بازاریابی محتوا را برای شما به حرکت درآورد. اشتیاق مانند سوخت برای موتور عمل می‌کند.

عضویت در کانال تلگرام ناهید عبدی

مطالب مرتبط

یک پاسخ

  1. ناهید خانم عزیز من خیلی شما رو دوست دارم اگه امکانش هست یه دوره آنلاین تشکیل بدین. دوست دارم بیشتر ازتون بهره ببرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *