ناهید عبدی

قانون‌شکنی‌هایی برای موفقیت در تولید محتوا

بدون شک یکی از دلایل موفقیت در تولید محتوا، خلاقیت و توانایی برای آزاد فکر کردن است. یکی از مواردی که به خلاقیت می‌تواند لطمه وارد کند، پایبندی به قوانین نوشته و نانوشتۀ زیادی است که به صورت پیش‌فرض‌های ذهنی، همراه ما هستند.

این پیش‌فرض‌ها مانند دیوارهای نامرئی، جهت و محدودۀ حرکتی را برای ما تعیین می‌کنند.

شاید وقت آن باشد که با نگاهی جدید در مسیر حرکت به سمت تولید محتوای ارزش‌آفرین، این پیش‌فرض‌ها را پشت سر بگذاریم تا قادر باشیم زوایای جدیدی از کار را ببینیم.

برخی از این قانون‌شکنی‌ها که گاهی اوقات، موفقیت تضمین‌شده‌تری برای ما ایجاد می‌کنند:

  1. کمیت مهم‌تر از کیفیت است

هر چه کمیت و تعدد انجام کار بیشتر باشد، توانایی ذهنی برای خلق کار باکیفیت‌تر، بالاتر خواهد رفت. نمی‌توان انتظار خلق محتوایی باکیفیت بالا داشت و در تعداد زیاد، اقدام به تولید محتوا نکرد.

کمیت بالاتر، باعث تجربۀ بیشتر در مسیر تولید محتوا می‌شود، زوایای کار را شفاف‌تر می‌کند و درگیری ذهنی بیشتری برای تولیدکنندۀ محتوا ایجاد می‌کند که همین عامل باعث تقویت عضلات محتوا سازی او می‌شود.

  1. تنوع کاری، مهم‌تر از تمرکز بر تک موضوع است

تنوع مطالعاتی و تنوع در کانال‌های توزیع محتوا، راه‌های اثربخش‌تری برای گرفتن نتیجۀ مطلوب هستند. با افزایش گستردگی کار، شانس دیده شدن محتوا، بالاتر می‌رود.

یکی از راه‌های خوب برای ایده پردازی در تولید محتوا، خواندن کتاب‌های متنوع و غیر مرتبط است.

  1. مداومت و حرکت با سرعت زیاد، مهم‌تر از آهسته و پیوسته حرکت کردن است

نمی‌توان با تغییرات زیادی که در دنیای اطرافمان اتفاق می‌افتد، همگام نشد و انتظار بالایی از دستاوردهای کار داشت.

جهان به سرعت در حرکت، پاسخ بهتری می‌دهد. بهتر است ایده‌هایی که در ذهن ما نقش می‌بندند، به سرعت عملیاتی شوند تا اینکه بخواهیم برای عملی کردن آن‌ها به انتظار فرصت مناسبی بنشینیم تا کاری بی‌عیب و نقص ارائه دهیم.

  1. اشتراک‌گذاری سریع ایده‌ها، مهم‌تر از محافظت از آن‌هاست

بسیار مناسب است تا ایده‌ها در مسیر اشتراک‌گذاری، پخته شوند و پر و بال بگیرند تا اینکه آن‌ها را به امید دستیابی به بهترین نتیجه، حفظ و نگهداری کنیم. بهتر است در مسیر رشد و تقویت محتوا، آن‌ها را با مخاطب به اشتراک گذاشت.

  1. جلب رضایت مخاطب دیگر کافی نیست، باید فراتر از انتظار ظاهر شد

تنوع محتوا و ارزان بودن راه دستیابی مخاطب به انواع آن، باعث شده است استانداردهای رایج بالاتر برود. ازاین‌رو بهتر است فراتر از انتظار ظاهر شد و با ایجاد تمایزی بزرگ و یا ارزشی قابل‌اتکا، فراتر از اقدامات رقبا و حتی فراتر از انتظار مخاطب، ظاهر شد.

عضویت در کانال تلگرام ناهید عبدی

مطالب مرتبط

17 پاسخ

  1. کلمات زیادی در ذهنم خودنمایی میکنند تا بتوانم قطراتی خوشرنگتر از انتظار را در گلوگاه خشکیده این قلم بچکانم تا شاید محتوایی به زیبایی تندیس لبخند رضایت را از دیدار این انوار رنگین کمان قلم مهر آمیزت روانه دیدگاهت کنم با تشکر محسن فهمیده

    1. خوشحالم که پست رو دوست داشتید دوست عزیز.
      مطالب خوب سایت شما رو می خونم و دنبال می کنم.

    2. دوست عزیز

      من از خوانندگان همیشگی سایت جذاب و زیباتون هستم.
      قلم قدرتمندتون و نگاه جدیدتون رو خیلی دوست دارم.

      خوشحالم که پست رو دوست داشتید.

  2. جالب است. من هم به دنبال شکستن قواعد موجود هستم. همین قواعدی که امروز دست و پای نسل ما را بسته است، روزی خودشان قواعد قبلیشان را شکسته اند. ولی امروز وظیفه ما شکستن همین قواعد است. قواعد دوست دارند شکسته شوند چون پیر شده اند و باید خودشان را در کسوت جوانان برنا ببینند.

  3. باسلام و خدا قوت به شما مدیریت محترم سایت و همکاران عزیزتان
    از بابت اینکه مقالات خیلی خوب و با کیفیت تولید می کنید از شما سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *