ناهید عبدی

دریافت بهترین پیشنهاد شغلی

«اگر یک صندلی بر روی سفینۀ موشک به تو پیشنهاد شد، نپرس که کدام صندلی است، فقط سوار شو».

این پیشنهاد اریک اشمیت، یکی از مدیران سابق گوگل است.

مطمئناً یکی از سرنوشت‌سازترین تصمیمات زندگی هر شخص، انتخاب شغل است. به غیر از شرایطی که فرد تنها یک انتخاب دارد در بقیۀ موارد، انتخاب موقعیت شغلی درنتیجۀ سبک و سنگین کردن معیارهای مختلفی است که هرکسی برای خودش در نظر می‌گیرد.

با دیدگاه شریل سندبرگ، از بین اولویت‌های مختلفی که پیش روی هر فردی قرار دارد، یکی از برجسته‌ترین موارد برای انتخاب شغل، می‌تواند پتانسیل رشد باشد.

شغلی که پتانسیل رشد بالاتری دارد، می‌تواند رضایت بلندمدت و تضمین‌شده‌تری را برای فرد ایجاد کند. دست پیدا کردن به این موقعیت شغلی، مانند نشستن بر روی یک صندلی در سفینۀ موشک است.

شاید چنین شغلی عایدات کوتاه مدت و فوری برایمان ایجاد نکند، اما مطمئناً در بلندمدت ما را به سطح بالاتری از نظر فردی و حرفه‌ای، پرتاب می‌کند.

احتمالاً دست پیدا کردن به چنین موقعیتی، رقابتی‌تر و سخت‌تر هم هست.

به همین دلیل برای دستیابی به آن، لازم است اقداماتی انجام شود تا شانس به دست آوردن چنین فرصتی بیشتر شود.

3 پیشنهاد کلیدی برای استفاده از فرصت شغلی مناسب:

  • پورتفولیوی مهارتی داشته باشیم. به این معنا که در چند زمینۀ مختلف، اطلاعات و دانش کسب کنیم تا به عنوان فردی تک مهارتی و تک‌بعدی، انتخاب نشویم.
  • روی یادگیری در حوزه‌هایی زمان بیشتری بگذاریم که رشد بلندمدت‌تری را با توجه به روند جامعه، ایجاد می‌کنند. حوزه‌هایی که نیاز آیندۀ به طریقی مرتبط با آن‌هاست.
  • برای یادگیری روی افرادی سرمایه‌گذاری کنیم که موقعیت فردی و آیندۀ شغلی آن‌ها، پتانسیل رشد بالاتری دارد.

وقتی خودمان را به این موارد مجهز می‌کنیم، یک تعامل دوطرفه را ایجاد می‌کنیم:

ما به دنبال شغلی با پتانسیل رشد بالا هستیم و از طرفی، به عنوان فردی با قابلیت بالایی برای رشد کردن، شناخته می‌شویم.

عضویت در کانال تلگرام ناهید عبدی

مطالب مرتبط

یک پاسخ

  1. رشد! کلمه بسیار زیبایی که چندین بار در جملاتت دیدم. من را یاد جمله‌ای انداختی که در یک تابلو دیدم، آموختن پایان نیست، بلکه مسیری بی‌پایان است.
    همه‌ی ما فکر می‌کنیم که این چه حرفیست، معلومه علم بی پایان هست و یادگرفتنشم پس انتها ندارد، اما در واقعیت ما طور دیگر عمل می‌کنیم. در بهترین حالت مهارتی فرا می‌گیریم و بعد به اشتغال روی می‌آوریم که البته چند سال اخیر شده، مدرکی می‌گیریم کار می‌‌خواهیم!
    اما جمله‌ی بالا در تصدیق پست شما و ۳ نکته آخر است که باید رشد کنیم باید مسیر دایمی آموختن را طی کنیم و لذت ببریم. چه بهتر که زمینه‌ی این مسیر را هوشمندانه انتخاب کنیم تا به روز پیش برویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *