ناهید عبدی

پادکست: روشی برای بهبود کیفیت تولید محتوا

*** دانلود ***

چطور می‌توان به‌مرورزمان کیفیت محتوای تولیدشده را بهبود بخشید؟

چطور می‌توانیم مطمئن باشیم که با افزایش کمیت و تعداد محتوای تولیدی، کیفیت آن هم در طول زمان رشد می‌کند؟

چگونه می‌توان از یک محتوای تولید شده به‌صورت بهینه استفاده کرد و آن را ابزاری برای تولید محتوای باکیفیت‌تر در آینده قرار داد؟

 

این فایل تلاشی برای پاسخ دادن به سؤالات بالاست.

در این فایل اقدامی ساده، عملی و کاربردی را معرفی می‌کنم که می‌تواند سطح کیفیت محتوای تولیدشده را به‌مرورزمان ارتقا بدهد.

شکل‌گیری این ایده زمانی به ذهنم رسید که درگیری ذهنی در مورد این موضوع داشتم که چطور می‌شود با افزایش کمیت محتوا و بالا بردن تعداد محتوای تولیدی، امیدی به بهبود مداوم کیفیت آن داشت؟ در ضمن به دنبال راهی ساده و کاملاً عملی می‌گشتم.

چند روز پیش در سایت متمم مشغول خواندن مطلبی بودم که دربارۀ ارزش اقدامات کوچک و ارزشی که در بلندمدت ایجاد می‌کنند، نوشته شده بود. زمانی که مشغول نوشتن کامنت برای این مطلب بودم، ایدۀ این اقدام در ذهنم شکل گرفت که می‌شود با بازخورد دادن به خود، اقدامی اصلاحی را در جهت بهبود هر چه بهتر محتوای تولید شده تعریف کرد.

این روش به این دلیل که اقدامی ساده و کوچک است، فکر می‌کنم کاملاً عملی باشد و حتی در زمان کوتاه هم بتوان انتظار بهبود در عملکرد را داشت.

 

اصل حرف من در این فایل این است که بعد از هر بار تولید و نشر محتوا، می‌توانیم به خودمان بازخورد بدهیم و کم و کیف محتوای منتشر شده را از دید خود بسنجیم. این سنجش در عین سادگی می‌تواند کاملاً اثربخش باشد و اگر در مدت‌زمانی به‌اندازه کافی طولانی انجام شود، می‌توان انتظار اتفاقات خوبی را در درازمدت از خود داشت.

این اقدام کوچک را می‌شود این‌طور تعریف کرد: بعد از هر بار تولید و نشر محتوا، چند دقیقه کوتاه زمان بگذاریم و با ضبط کردن صدای خود، در مورد محتوای تولید شده حرف بزنیم و به خودمان بازخورد بدهیم.

 

در ادامه از مهم‌ترین مزیت‌هایی که این روش ایجاد می‌کند صحبت کرده‌ام.

داشتن معیارهای سنجیده و دقیق‌تر برای ارزیابی کیفیت محتوا، یادگیری عمیق از خود، ایجاد مسیری برای بهبود مداوم فعالیت‌ها و همین‌طور ایجاد فرصتی برای جبران اشتباهات و تقویت نقاط قوت، به نظرم از مهم‌ترین مزیت‌هایی هستند که می‌توانیم در این روش به آن‌ها دست پیدا کنیم.

 

شاید مهم‌ترین ثمرۀ چنین اقدامی این باشد که بعد از مدتی بازخورد گرفتن از خود، به چک‌لیستی مهم و ارزشمند دست پیدا خواهیم کرد که می‌تواند ما را در مسیر بهبود هر چه بهتر محتوای تولید شده کمک کند.

مدیریت کردن و سنجیدن اقداماتی که انجام می‌دهیم، می‌تواند کوتاه‌ترین مسیر را برای رسیدن به رضایت بیشتر برایمان بسازد.

تا وقتی از موضوع موردنظر خیلی فاصله نگرفته‌ایم، می‌توانیم بازخوردهای شفاف‌تر و صادقانه‌تری به خود بدهیم؛ اما وقتی گرد زمان روی افکارمان می‌نشیند، ممکن است قضاوتی نادرست در مورد عملکرد خود داشته باشیم و آن را بیهوده بهتر و یا بدتر از چیزی که واقعاً بوده است تصور کنیم.

به همین دلیل، انجام این اقدام کوچک را بلافاصله بعد از نشر محتوا توصیه می‌کنم.

خودم هم این اقدام را به شکل منظم انجام خواهم داد و بعد از مدتی کار کردن روی آن، دربارۀ نتایجی که گرفته‌ام خواهم نوشت.

 

 

 عضویت در کانال تلگرام ناهید عبدی

 اینستاگرام ناهید عبدی

مطالب مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *