ناهید عبدی

پادکست: چگونه از تولید محتوا برای پست وبلاگ درآمدزایی کنیم؟

*** دانلود ***

 

چه نوع محتوایی بهتر می‌فروشد؟ محتوای شخصی یا محتوایی عمومی که درصد بیشتری از جامعۀ مخاطبان را دربرمی گیرد؟

آیا اصلاً می‌شود از وبلاگ درآمدزایی کرد و اگر جواب مثبت است راه رسیدن به این درآمد چه چیزی است؟

 

مطمئناً نمی‌توان برای پاسخ دادن به سؤالات بالا یک راه شفاف و همه‌گیر را مطرح کرد. برای درآمدزایی از هر فضای وبلاگ با توجه به زمینه‌ای که به آن می‌پردازد، می‌توان ابزار و روش‌های مختلف را به خدمت گرفت و به شیوه‌ای متفاوت کار کرد؛ اما شاید بتوان به موضوعاتی کلی توجه کرد که در مسیر درآمدزایی از وبلاگ مؤثر باشند. یکی از این موضوعات را در این پادکست مطرح می‌کنم.

در ابتدای پادکست حاضر، به این موضوع پرداخته‌ام که محتوای وبلاگ تا چه اندازه می‌تواند شخصی باشد؟ آیا بهتر نیست محتوایی کاملاً شخصی را در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام منتشر کرد و به فضای وبلاگ به‌عنوان یک راه جدی‌تر برای ایجاد کسب‌وکاری فکر کرد که هم به ما سود برساند و هم به مخاطب؟

در ادامه به این موضوع می‌رسم که بهتر است محتوای تولید شده برای وبلاگ تا اندازه‌ای شخصی باشد که از کلی‌گویی فاصله بگیرد اما در خدمت یک هدف کلیدی باشد تا بتواند ما را به کسب درآمد از وبلاگ هدایت کند.

وقتی هدفی مشخص در ذهن داشته باشیم و یک چراییِ بزرگ برای به روز کردن وبلاگ در ذهن ما شکل گرفته باشد، آن‌وقت می‌توانیم ببینیم که چطور هر پست وبلاگ در خدمت این هدف قرار می‌گیرد و مخاطب را قدم‌به‌قدم به هدف نهایی ما نزدیک‌تر می‌کند.

وقتی هدفی ارزشمند در ذهن داشته باشیم، آن‌وقت از خاطره‌نویسی در فضای وبلاگ فاصله می‌گیریم و به‌مرورزمان می‌توانیم محصولی را تعریف کنیم که مخاطب حاضر است برای به دست آوردنش هزینه کند. مسیر آشنایی و به دست آوردن این محصول، می‌تواند هر پست وبلاگی باشد که تولید و منتشر می‌کنیم.

پس برای رسیدن به این هدف بهتر است از آخر به اول حرکت کنیم؛ یعنی از ایده و هدفی که در ذهن داریم قدم‌به‌قدم به عقب برگردیم و ببینیم این ایده چطور می‌تواند به مخاطب ما کمک کند و برای رسیدن به این هدف، این محصول باید چه هویتی داشته باشد و چه جیزهایی را دربربگیرد؟

با این تفاسیر، محتوایی که برای هر پست وبلاگ تولید می‌کنیم، در خدمت یک ایدۀ کلیدی قرار می‌گیرد که مخاطب با مصرف کردن آن، قدم‌به‌قدم به هدفی که در ذهن داریم نزدیک‌تر می‌شود.

در اینجاست که می‌توانیم به درآمدزایی از وبلاگ فکر کنیم. زمانی که هر پست وبلاگ را در خدمت یک ایدۀ کلیدی قرار داده‌ایم که قرار است به بهبود بخشی از زندگی مخاطب ما کمک کند و این‌قدر برای خودمان شفاف هست که می‌توانیم هر پست وبلاگ را به شکل یک قدم کوتاه در راه رسیدن به این هدف، تعریف کنیم.

 

 عضویت در کانال تلگرام ناهید عبدی

 اینستاگرام ناهید عبدی

مطالب مرتبط

3 پاسخ

  1. چقدر عالی بود توضیحاتتون🌹
    من به تازگی وبلاگ نویسی رو دست و پا شکسته شروع کردم و صفحه شمارو یکی از دوستانم بهم پیشنهاد دادن 🌹

    با توجه به توضیحات شما یه سری سوالا برای خودم یادداشت کردم که بهشون جواب بدم و همیشه جلو چشمم باشه.. مثل اینکه پست من قراره چه کمکی به مخاطب و بعد کار من کنه و هدفم از جلب مخاطب های بیشتر چی باشه و چجوری درآمدزایی کنم… البته تو ذهن خودم این مسائل به صورت سرگردون درجریان بود اما صحبتای شما به مرتب شدن ذهنم کمک کرد…
    موفق باشین 🌹🌹🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *