ناهید عبدی

محتوای هوشمند چیست؟

اصطلاحات استراتژی بازاریابی محتوا: محتوای هوشمند

جهت پیاده‌سازی هر چه بهتر بازاریابی محتوا، لازم است فعالان این حوزه با اصطلاحات کاربردی در این زمینه آشنایی پیدا کنند.

ازاین‌رو، به مرور و طی پست‌های تفکیک‌شده، به تعریف تخصصی مهم‌ترین اصطلاحات که از جانب متخصصین این رشته عنوان‌شده است، می‌پردازم.

«محتوای هوشمند» با تعریف آن روکلی Ann Rockley:

  • محتوای هوشمند چیست؟

محتوایی هوشمند محتوایی است که با ساختاربندی غنی و معنادار ، قابلیت اشتراک‌گذاری و استفادۀ مجدد را برای مخاطبان فراهم می‌کند دارد.

  • چرا محتوای هوشمند مهم است؟

تولید این نوع محتوا، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا به سرعت، همراه با تغییرات نیازهای مشتریان و تقاضای خاص آن‌ها، از خودشان انعطاف‌پذیری نشان بدهند و محتوایی را در دسترس مخاطب قرار دهند که واقعاً به آن نیاز دارد.

  • چرا لازم است استراتژیست محتوا با آن آشنایی داشته باشد؟

اغلب اوقات ما در تولید محتوای سودمند، در یک قالب درست باهدف قرار دادن مشتری مناسب از یک مسیر قابل‌اتکا، مشکل‌داریم. به این ترتیب، لازم است به یک مدل تولید محتوای ساختارمند و حرفه‌ای روی بیاوریم.

این مدل، قابلیت اشتراک‌گذاری مجدد را در پلتفرم‌های مختلف، برای محتوا ایجاد کند. برای پاسخگویی به این نیاز، لازم است به تولید محتوای هوشمند روی بیاوریم.

محتوایی که ساختاربندی غنی دارد، این قابلیت را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا بتوانند در آن دخل و تصرف داشته باشند. مثلاً می‌توانند از نحوۀ انتشار محتوای تولیدی خود آگاه شوند، در جریان اشتراک‌گذاری محتوا قرار بگیرند، همچنین امکان فیلتر کردن محتوایی را که به آن‌ها نیاز ندارند برایشان فراهم می‌شود و می‌توانند جستجوهای محتوایی را، به موضوعات خاصی که مدنظرشان است، محدود کنند.

چنین محتوایی قابلیت سفارشی سازی دارد. به دلیل پویا بودن ماهیت محتوای هوشمند، به راحتی با نیاز مخاطب همسو می‌شود. درنتیجه این امکان را فراهم می‌آورد تا مخاطب در اسرع وقت، به محتوای موردنظر خود، دست پیدا کند. درنتیجۀ سفارشی سازی، شخصی سازی اطلاعات و صرفه‌جویی در زمان، رضایت مخاطب تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

یادگیری با ناهید عبدی در تلگرام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *