ناهید عبدی

4 روش برای کسب درآمد با استفاده از هوش محتوایی

برخلاف آنچه تصور می‌شود، تسلط بر دانش محتوایی و کسب درآمد از طریق آن، کار سخت و پیچیده‌ای نیست. کافی‌ست در رابطه با راه‌های کسب درآمد از طریق محتوا، نحوۀ تولید محتوای تخصصی و راه‌های اشتراک‌گذاری و توزیع آن، اطلاعات کافی کسب کنیم.

به فراخور زمان، در رابطه با موارد بالا توضیحات تکمیلی را ارائه خواهم داد. در زیر، به توضیح مختصری از چند راه کسب درآمد با تسلط بر هوش محتوایی، می‌پردازم.

  1. تسلط بر دانش کپی رایتینگ

در دنیای کسب‌وکار امروز، بسیاری از افراد برای فروش محصولات و خدمات خود، به بازارهای آنلاین روی آورده‌اند. هزینه‌های پایین‌تر این بازار، دسترسی راحت‌تر به مشتریان، بیشتر بودن شانس دیده شدن و محدود نبودن بازار هدف، از مهم‌ترین دلایلی است که این تغییر موضع برای فروش اتفاق افتاده است.

این امر تسلط هر چه بیشتر به دانش محتوایی و تولید محتوای تخصصی را آشکار می‌کند. دانش کپی رایتینگ، به صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کند تا ارزشمندترین محتوا را برای فروش محصولات خود تولید کنند.

در تعریفی بسیار کوتاه، کپی رایتینگ عبارت است از نویسندگی متون تبلیغاتی برای فروش محصولات و خدمات. (اگر می‌خواهید در رابطه با کپی رایتینگ، اطلاعات کافی کسب کنید، می‌توانید به این سایت مراجعه کرده و تعریف تخصصی کپی رایتینگ را بخوانید).

تسلط بر دانش کپی رایتینگ، باعث می‌شود شما بتوانید از دو طریق کسب درآمد کنید: به عنوان نویسندۀ متون تبلیغاتی و یا به عنوان صاحب کسب‌وکار برای ارائۀ محصولات و خدمات خود.

همان‌طور که می‌دانید، تنها محتوایی شانس دیده شدن دارد که اصول و قواعد نگارش و سئو در آن رعایت شده باشد. ازاین‌رو، حساسیت نگارش محتوا بسیار بالاست و از معدود راه‌هایی است که می‌توان با اتکا بر آن، از موفقیت یا شکست کار تا حدود زیادی اطمینان حاصل کرد.

فروش محصولات و ارائۀ خدمات از طریق تولید محتوا، جایگزین روش‌های سنتی بازاریابی شده است و امکانی را در اختیار همگان قرار داده است تا به سمت راهی کم‌هزینه‌تر، تخصصی‌تر و البته مشتری‌پسندتر روی بیاورند.

  1. استفاده از لینک‌های تقویت‌شده

در قسمت بالا در رابطه با فروش محصولات و ارائۀ خدمات به صورت مستقیم صحبت کردیم. در بازارهای آنلاین، گاهی فروش غیرمستقیم بازخورد بهتری دارد و امکانات بیشتری را برای صاحبان کسب‌وکار فراهم می‌آورد.

یکی از روش‌های فروش غیرمستقیم، لینک‌های تقویت‌شده است. وقتی شما محتوایی ارزشمند را در رابطه با محصولات و خدمات تولید می‌کنید و آن را بر روی سایت، وبلاگ و یا شبکه‌های مختلف اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، موردتوجه افراد زیادی قرار می‌گیرید.

در قدم بعد، شما می‌توانید از این توجه معطوف شده استفاده کنید و محصولات خود را در قالب محتوایی جداگانه عرضه کنید. برای ارائۀ محصولات خود، می‌توانید در متن محتوایی ارائه‌شده، لینک جالب‌توجهی ایجاد کنید و از این طریق، خوانندگان خود را به فروش محصولاتتان سوق بدهید.

اعتماد ایجادشده در رابطه با محتوای باکیفیتی که تولید کرده‌اید، می‌تواند منجر به فروش کم‌هزینه‌تری برای محصولات اصلی شما شود.

اساس این راه کسب درآمد، بر ارائۀ خدمت رایگان و محتوای ارزشمند در قدم اول و سپس درخواست همراهی بیشتر برای فروش اتفاق می‌افتد. به این ترتیب می‌توان گفت در این روش هم تسلط بر هوش محتوایی و تولید محتوای تخصصی و قابل‌توجه، حرف اول را می‌زند و موفقیت یا شکست فروش را تضمین می‌کند.

فروش غیرمستقیم، درنتیجۀ ارائۀ خدمت رایگان و تولید ارزش برای مخاطب، اتفاق می‌افتد.

  1. استفاده از کلیدواژه‌های پرمخاطب

اگر زمان کافی بگذارید، می‌توانید در دنیای اینترنت، به کلیدواژه‌های پرمخاطب دسترسی پیدا کنید. با آگاهی از مهارت‌های خاص خود و مضامینی که افراد زیادی در فضای مجازی به دنبال آن‌ها هستند، می‌توانید بنای یک کسب‌وکار اینترنتی را بچینید.

این امر به شما کمک می‌کند تا با بازار داغ‌تر و آماده‌تری روبه‌رو باشید و زمان کوتاه‌تری را برای انتخاب نوع محصول، دسترسی به گستره‌ای از مخاطبان و همچنین امکان دیده شدن و در دسترس قرار گرفتن، صرف می‌کنید.

کلیدواژه‌های پرمخاطب، به شما امکان تمرکز بر روی محصولات و یا خدمات خاصی را می‌دهد و می‌توانید از این طریق، حجم بیشتری از فروش را با تمرکز بر تعداد کمتری از کالاها تجربه کنید.

تسلط بر هوش محتوایی، سعی و خطا را در کسب‌وکار کاهش می‌دهد و مزیت رقابتی را ارزان‌تر و راحت‌تر در اختیار شما می‌گذارد.

  1. استفاده از تبلیغات اینترنتی

فروش تبلیغاتی و کسب درآمد از دو طریق انجام می‌شود:

فروش محصول شما در سایت‌های دیگران و یا فروش محصولات دیگران در سایت و رسانۀ شما.

دنیای مجازی به شما اجازه می‌دهد به راحتی به انواع کسب‌وکارهای مرتبط با زمینۀ فعالیت خود دسترسی داشته باشید، مطالب و محتوای خودتان را با آن‌ها به اشتراک بگذارید و یا امکانی برای اشتراک‌گذاری محصولات دیگران از طریق رسانۀ خودتان فراهم کنید.

تبادل اطلاعات، یکی از راه‌های کسب درآمد در فضای مجازی است.

درازای توافقات انجام‌شده بین شما و دیگران، می‌توانید از بستری که افراد دیگر فراهم کرده‌اند استفاده کنید و محصولات و خدمتتان را از آن طریق عرضه کنید.

به‌عنوان‌مثال در یک سایت پربیننده می‌توانید تبلیغات خدمات خود را بگذارید و به ازای مشتریانی که از آن طریق با شما آشنا می‌شوند و فروش اتفاق می‌افتد، پرداخت هزینه داشته باشید. یا می‌توانید سایت و یا رسانه‌ای پرمخاطب ایجاد کنید و راهی باشید برای اینکه دیگران از طریق شما، کسب درآمد کنند و عایداتی از این همکاری داشته باشید.

تبلیغات هدفمند، با مرکزیت قرار دادن بازار هدف، از طریق بستری آماده و پرمخاطب، بهترین راه برای ارائۀ تخصصی محصولات و خدمات است.

عضویت در کانال تلگرام ناهید عبدی

مطالب مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *