ناهید عبدی

13 توصیه‌ از جو پولیزی برای تولید محتوا

یکی از بهترین ابزارها برای گام برداشتن اصولی در مسیر محتوا، مجهز شدن به درس‌هایی است که پیشگامان این عرصه ارائه کرده‌اند.

با توجه به شرایط و اولویت‌هایی که داریم، توصیه‌های جو پولیزی می‌تواند هم‌سفر خوبی برای طی کردن این مسیر باشد:

  1. قبل از اینکه سفرتان را در مورد بازاریابی محتوا شروع کنید، از خود بپرسید چرا؟ چرا شما این کار را انجام می‌دهید و می‌خواهید به چه چیزی دست پیدا کنید؟
  2. توسعۀ یک مدل محتوا مدار موفق، زمان‌بر است اما تقریباً حتی نزدیک به میزان خطر توسعۀ یک مدل بازاریابی سنتی هم نیست. محتوا مداری نقشه‌ای سریع برای پولدار شدن نیست، شما در حال ساختن یک دارایی ارزشمند و ماندگار هستید.
  3. استراتژی محتوایی نهایی، گوش دادن است. ایده‌های محتوایی را از سؤالات مخاطبان خود بگیرید. مخاطب را به عنوان یک همکار در کسب‌وکار خود ببینید.
  4. تمام کارآفرینان محتوا مدار در یک چیز مشترک‌اند. آن‌ها گردش کاری خود را از طریق یک تقویم محتوایی حفظ و به پیش می‌برند.
  5. بدترین کار ممکن این است که محتوایی یکسان را بردارید و آن را در تمام کانال‌هایتان منتشر کنید. این روش جواب نمی‌دهد. اطمینان یابید بر این موضوع تمرکز دارید که کدام مخاطب از کدام کانال استفاده می‌کند و داستان‌هایتان را طبق این موضوع وفق بدهید.
  6. استراتژی محتوا مداری شما بدون وجود مخاطب عمل نخواهد کرد. اگر یک انتخاب دارید، ابتدا به سراغ روش ایمیل بروید؛ و در کل این را بدانید که تنها راه حفظ ارتباط با مخاطب، تولید محتوای مفید و مناسب است.
  7. مدل محتوا مداری شما با تقاطع بین حوزۀ دانشی و مهارتی و اشتیاق شما، شروع می‌شود.
  8. در ابتدای شروع کار خود را گرفتار بیشتر از یک مشتری نکنید. یک مشتری را انتخاب کنید و مهارت لازم و ضروری را برای آن مشتری به دست آورید.
  9. محتوا باید یک منبع غیرقابل جایگزین برای مخاطب باشد. برای اینکه مدل محتوا مداری ما به موفقیت برسد، باید محتوای خود را در مسیری که ما را از دیگر رقبا متمایز می‌کند، مورد هدف قرار دهیم.
  10. هنگامی‌که کانال مناسبی را برای استراتژی‌تان انتخاب می‌کنید، از ریسک یک کانال اجتماعی که متعلق به شما نیست اطلاع پیدا می‌کنید. کانال‌های اجتماعی فرصت مناسبی برای به دست آوردن مخاطب است اما خب در مقایسه بازمانی که شما دارایی خودتان را ندارید، ریسک بزرگی است.
  11. در زمان شروع یک استراتژی مبتنی بر افراد تأثیرگذار، لازم است بیش از محتوای خودتان، محتوای افراد تأثیرگذار را به اشتراک بگذارید و بیش‌ترین اثرگذاری را تجربه کنید.
  12. زمانی که شروع به تنوع بخشیدن به پلتفرم خود می‌کنید، اطمینان یابید که برای کسب فرصت‌های پنهان، فراتر از ابزارهای دیجیتال می‌نگرید. بزرگ‌ترین برندهای رسانه‌ای در جهان نه‌تنها از عناصر دیجیتال استفاده می‌کنند بلکه از ابزارهای حضوری و چاپی نیز به همان خوبی بهره‌مند ‌می‌شوند.
  13. گاهی اوقات بهترین فرصت‌های درآمدی غیرقابل‌پیش‌بینی هستند. مهم این است که آن‌قدر محدود به منبع اصلی درآمدزایی خود نشوید که مبادا فرصت‌های بهتر را از دست بدهید. برخی از بهترین مدل‌های رویکرد محتوایی، از چندین روش به‌طور هم‌زمان برای کسب درآمد از مخاطبانشان استفاده می‌کنند.

عضویت در کانال تلگرام ناهید عبدی

مطالب مرتبط

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *