ناهید عبدی

4 درس بزرگ از جف واکر برای تولید محتوا

جف واکر، نسخه‌ای کاربردی برای زندگی اینترنتی و کسب موفقیت در راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین ارائه می‌دهد که در اینجا به چند مورد اصلی آن اشاره می‌کنم.

مواردی که کاربرد آن‌ها تنها محدود به راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین نمی‌شود و می‌توان آن‌ها را به عنوان نسخه‌ای برای داشتن هر نوع کسب‌وکار موفقی، تلقی کرد.

  1. کمیاب‌ترین منبع شما، تمرکز است

بهتر است روز خود را قبل از درگیر شدن با فعالیت‌های مربوط به دیگران، با تمرکز بر باارزش‌ترین فعالیت محتوایی خود، شروع کنید. ایمیل‌ها و پیام‌هایی که منتظر جوابتان هستند، تنها تسلط شما را بر روزتان خواهند گرفت.

باارزش‌ترین محتوا، همان‌هایی هستند که در حیطۀ نبوغ یا توانایی منحصربه‌فردتان وجود دارد و می‌توانید با تمرکز بیشتر، به قدر کفایت برای خودتان و دیگران، از منافع آن بهره‌برداری کنید.

  1. تنهایی از پسش برنمی‌آیید

در 10 سال اولی که مشغول به تولید محتوا بودم، هیچ‌کسی را استخدام نکردم. اشتباه بزرگی بود. حالا می‌بینم کارم مانند بچه‌ای دوساله بود که می‌گوید: «خودم می‌توانم انجامش دهم».

شما هیچ‌چیز خوبی را نمی‌توانید به‌تنهایی بسازید و حتی اگر سعی هم بکنید، باید مدت زیادی را خارج از حیطۀ نبوغ خود سپری کنید.

کار با آدم‌ها پیچیده و دشوار است. برای اینکه از عهده‌اش به خوبی برآیید، ستاره‌ها را استخدام کنید. تولیدکنندگان محتوایی که در رأس 1% برتر هستند و به‌طور خودانگیخته و با حداقل آموزش و نظارت، کار می‌کنند.

  1. روی کلمۀ جادویی «نه» دقیق‌تر شوید

وقتی به موفقیت می‌رسید، به کار بردن کلمۀ «نه»، بیشتر از هر کلام دیگری مهم است. باید وسواس بیشتری برای جواب مثبت دادن به موقعیت‌های خوب برای تولید و انتشار محتوا، به خرج دهید.

با هر جواب مثبتی که به موقعیتی می‌دهید، در را به روی فرصت‌های دیگر می‌بندید.

  1. عصارۀ فراوانی را بنوشید

ما در دنیایی جدید و شجاعانه زندگی می‌کنیم که در آن، همکاری مهم‌تر از رقابت است.

نگرش مبتنی بر فراوانی، به ما یادآوری می‌کند که می‌توانید محتوای خود را با سخاوت هر چه تمام‌تر در اختیار دیگران قرار بدهید بدون اینکه نگران باشید چیزی از ارزش‌های شما کم می‌شود.

درواقع این راهی برای افزایش ارزشمندی شما در دید مخاطبان و همکاران شما خواهد بود. محتوای ارزش‌آفرین، مانند آهنربایی است که فرصت‌های کسب‌وکار بزرگ‌تری را در فضای اینترنت برایتان به ارمغان می‌آورد.

عضویت در کانال تلگرام ناهید عبدی

مطالب مرتبط

2 پاسخ

    1. فرقی نمی کنه.
      هر نوع محتوایی که بتونه برای مخاطب ارزش ایجاد کنه. (مشکل یا دغدغه ای از مخاطب رو حل کنه، سرگرم کننده باشه و یا چیز جدیدی بهش یاد بده).
      محتوایی که با حذف شدنش، مخاطب احساس کنه چیز ارزشمندی رو از دست داده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *