ناهید عبدی

پادکست: ایدۀ معصومیت محتوایی

*** دانلود ***

  • با کمال‌گرایی در تولید محتوا چطور کنار بیایم؟
  • اگر محتوای من به اندازۀ کافی بدیع و خلاقانه نیست آیا می‌توانم آن را منتشر کنم؟
  • وقتی از چیزی می‌نویسم که می‌دانم دیگری آن را پیش از من مطرح کرده، چطور می‌توانم همچنان به تولید و انتشار محتوا ادامه بدهم بدون اینکه دلسرد شوم یا مخاطب را از خودم برانم؟
  • آیا با فاصله گرفتن از محتوای دیگران این امکان را برای خود فراهم می‌کنیم که به سمت تولید محتوای خلاقانه و بدیع قدم برداریم؟

 

این‌ها مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در این پادکست به آن‌ها پرداخته‌ام و تلاش کرده‌ام در این محتوای ده‌دقیقه‌ای پاسخ‌هایی برای این سؤالات و پرسش‌هایی با مضمون مشابه مطرح کنم.

 

عنوان فایل را معصومیت محتوایی گذاشته‌ام و روی صحبتم با کسانی است که در تلاش برای تولید محتوای اصیل، سعی می‌کنند تا حد امکان از مواجه‌شدن با اذهان و افکار و ایده‌های دیگران فاصله بگیرند تا با قدرت بیشتری نظر و دیدگاه شخصی‌شان را وارد محتوا کنند. من باوری به‌عکس این دارم.

فاصله گرفتن از محتوای دیگران با نیت تولید محتوای اصیل، می‌تواند جدی‌ترین دام برای تکراری گویی و بی‌مایگی در تولید محتوا باشد. ما به محتوای دیگران نیازمندیم.

 

در این فایل صوتی طیفی برای خلاقیت در نظر گرفته‌ام و نظر شخصی‌ام را در مورد اینکه برای تولید محتوای خلاقانه بهتر است کجای این طیف قرار بگیریم را مطرح کرده‌ام. در تعریف محتوای اصیل و خلاقانه، عنوان می‌کنم که چرا محتوایی آمیخته با محتوای تولید شده توسط دیگران، شنیدنی‌تر و جذاب‌تر است.

 

مردم ایده‌های را ترجیح می‌دهند که تا اندازه‌ای برای آن‌ها آشنا باشد. حس آشنایی باعث ایجاد حس همذات پنداری می‌شود. همان حسی که در بهترین حالت می‌توان از انتشار یک محتوای خوب انتظار داشت.

مخاطب در مواجه‌شدن با محتوایی که تا اندازه‌ای برایش آشناست احساس بهتری دارد و احتمال بیشتری وجود دارد که با چنین محتوایی درگیری بیشتر و بلندمدت‌تر داشته باشد.

در ادامه این موضوع را باز می‌کنم که خیلی وقت‌ها اصلاً انتظار مخاطب این نیست که با چیزی کاملاً تازه و متفاوت روبه‌رو شود. مخاطب در ناخودآگاهش به دنبال محتوایی می‌گردد که با داشتن ابعادی آشنا، احساس امنیت و کنترل داشتن در او ایجاد کند.

 

در ادامه واژۀ تقلید آگاهانه را تعریف می‌کنم و آن را لازمۀ تولید محتوای اصیل می‌دانم چراکه با عبور کردن از گفته‌های دیگران، فرصتی برای مطرح کردن نظر و دیدگاه شخصی را بیشتر خواهیم داشت.

تقلید آگاهانه اتفاقاً می‌تواند پیش‌زمینه‌ای جدی برای تولید محتوای اصیل باشد. وقتی از حد و حدود افکار دیگران مطلع می‌شویم، از آن عبور می‌کنیم و مسیری برای مطرح کردن نظر و دیدگاه شخصی خود باز می‌کنیم.

 

در انتهای فایل هم فرمولی برای تولید محتوای خلاقانه مطرح می‌کنم با این مضمون:

یک محتوای خلاقانه از جمع بستن محتوای خوب دیگران با فردیت ما حاصل می‌شود.

فردیت ما + یک قاعده و دیدگاه درست

 

 عضویت در کانال تلگرام ناهید عبدی

 اینستاگرام ناهید عبدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *