ناهید عبدی

درباره کتاب چگونه کتاب الکترونیکی بنویسیم | راه و روش نوشتن ایبوک

مدت‌ها بود که به فکر نوشتن یک ایبوک دربارۀ نوشتن ایبوک بودم.

برای من از لذت‌بخش‌ترین لحظات کاری زمان‌هایی است که صرف نوشتن کتاب و خصوصاً کتاب الکترونیکی شده است.

فضای باز و پذیرای دیجیتال، امکان ویرایش و اصلاح ساده، دسترسی گسترده به انواع محتوا و مهم‌تر از همه، لذت نوشتن و عرضه کردن ایده‌ها در قالب یک کتاب جمع‌وجور، از دلایلی هستند که این فعالیت را برایم لذت‌بخش می‌کنند.

دوست داشتم چنین لذتی را با بقیه تقسیم کنم و این شد که به فکر نوشتن کتابی الکترونیکی دربارۀ نحوۀ نوشتن کتاب افتادم.

فکر می‌کنم این کتاب بتواند به کسانی که به نویسندگی علاقمند هستند و دوست دارند تولید محتوا را در قالب نوشتن یک ایبوک امتحان کنند، بتواند مفید باشد.

برای خرید و دانلود آنی کتاب روی لینک زیر کلیک کنید:

 

موضوعاتی که در این کتاب به آن‌ها پرداخته‌ام:

فصل اول: گام‌های عملی نوشتن

ده مادۀ لازم برای نوشتن ایبوک

از کجا شروع کنیم؟

14 گام نوشتن ایبوک

فصل دوم: ساختار محتوای کتاب

نحوۀ باز کردن موضوع

پیاده‌سازی یک ایده

ساختار کتاب را چطور شکل دهیم؟

فصل سوم: تکنیک‌ها و ترفندهای نوشتن

تکنیک‌هایی برای پیاده‌سازی بهتر محتوا

نکات ریز و مهم در نوشتن ایبوک

چگونه نویسندۀ بهتری شویم؟

 

هدف من از طراحی این محصول آموزشی:

سپری کردن زمان زیادی از هر روز در فضای دیجیتال و عادات رفتاری جدیدی که به واسطۀ بودن در این فضا ایجاد شده است، شکل استفاده از بسیاری چیزها را تغییر داده از جمله نحوۀ یادگیری و مطالعه کردن.

بسیاری از افراد که در گذشته‌ای نه چندان دور، کتاب را تنها در شکل کاغذی آن می‌خواندند، حالا با شکل‌گیری عادت‌های جدید استفاده از فضای وب، به سمت کتابخوانی دیجیتال متمایل شده‌اند.

در کنار این خواسته‌ها، حجم فراوانی از اطلاعات رایگان، در دسترس و پراکنده وجود دارد که مصرف‌کنندگان محتوا را دچار سردرگمی و افتادم در دام اطلاعات سطحی کرده است. در این بین می‌شود جای خالی محتوای ساختاریافته را دید که با حذف حجم زیادی از اطلاعات ناکافی و نامناسب، دسترسی به اطلاعات مفید را برای مخاطبان باز می‌کند.

کتاب الکترونیکی یا ایبوک، می‌تواند چنین ساختاری را داشته باشد چرا که در یک ایبوک خوب، حجم محدودی از اطلاعات ضروری را می‌بینیم که با چیدمان مشخص مطالب و ساختاربندی اطلاعات ضروری، راه هموارتری را بریا یادگیری و رشد ذهنی مخاطبش ایجاد می‌کند.

من این محصول را طراحی کردم نه فقط برای اینکه خوانندگانش دست به نوشتن کتاب‌های الکترونیکی بزنند بلکه قصد داشتم از این طریق، راه و روشی برای منسجم فکر کردن و چیدمان دقیق‌تر اطلاعات در ذهن و در قالب محتوا را یادآوری کنم.

 

برای خرید و دانلود آنی کتاب روی لینک زیر کلیک کنید:

مطالب مرتبط

کتاب و کتابخوانی

جمع کتابخوانی ما

«آدم می‌تواند یک عمر زندگی کند بی‌آنکه بداند چه کتاب‌هایی وجود دارند. کتاب‌هایی که می‌توانستند تمام زندگی‌اش را مثل کف دست نشانش بدهند.» داستایوفسکی راهکار

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *